מבשלים בקרבנו

(1 הצבע)
  • צפיות: 803
  • הדפס
  • דוא"ל

המלצות לסעודה מפסקת וזמני כיפור

קרבנו

ראשון, 20 ספטמבר 2015 08:44
המלצות לסעודה מפסקת וזמני כיפור

המלצות לפני צום יום כיפור

 

 

ההכנות לצום מתחילות ביום שקודם לו. כדאי להתחיל מהיום בשתיה מרובה: יש להשתדל לשתות לפחות 12 כוסות מים, כוס אחת מידי שעה ולא בבת אחת. עדיף להימנע מקפה או תה רגיל היכולים לגרום לחוסר נוזלים בזמן הצום. בכלל, מומלץ לחובבי הקפה להימנע משתיית קפה כבר יומיים לפני הצום, כדי למנוע את כאב הראש הצפוי בשל ההפסקה החריגה בצריכת קפה.

 

 

אכילה של חלבון תייעל את תחושת השובע, ולכן מומלץ לצרוך במשך היום מאכלים העשירים בחלבון, כמו: דגים, ביצה קשה, שקדים לא קלויים ועוד. מומלץ להתחיל את הסעודה מפסקת מוקדם, על מנת שיתאפשר לאכול במתינות וללעוס היטב את המזון, יש להימנע מאכילת יתר שתכביד על הגוף ותקשה על הצום.

 

בנוסף חשוב מאוד לצרוך פחמימות מורכבות המתפרקות באיטיות, מספקות אנרגיה לאורך זמן ומונעות נפילת סוכר. למשל: תפוחי אדמה, לחם מלא, שיבולת שועל, אורז מלא, קינואה, בטטות ועוד.

 


גם שומנים חשובים ביום זה מפני שהם מאיטים את התרוקנות המעיים, למשל טחינה משומשום (מלא), או אבוקדו.

 

 

עד הסעודה המספקת כדאי להקפיד על צריכת נוזלים מספיק, שתאפשר לרקמות להפוך לרוויות ותמנע התייבשות. מומלץ לשתות לפחות שני ליטר מים (לא מיצים או משקאות מוגזים) כוס אחת בכל שעה עד תחילת הצום.

 

 

בסעודה המפסקת חשוב לא לאכול מאכלים מידי מתובלים או חריפים, מפני שהם גורמים לתחושת רעב וצמא. גם חמוצים, שום, או מאכלים מטוגנים לא מתאימים ליום זה, ובמיוחד למי שסובל מצרבת. אכלו ארוחה מבושלת המכילה פחמימות שמתפרקות לאט, כמו אורז, תפוחי אדמה, כוסמת, כיסוני בצק או נודלס, והוסיפו להן חלבון איכותי כמו עוף, קציצות או צלי בקר, הרבה ירקות מבושלים וגם סלט טרי גדול. הפחמימות האלו גורמות להאטה בהתרוקנות הקיבה, החלבונים תורמים לתחושת השובע וגם הירקות המבושלים והטריים תורמים להגדלת כמות הסיבים התזונתיים ולתחושת המלאות בקיבה.

 


מיד לפני הצום כדאי לשתות לפחות שתי כוסות מים נוספות, ואין טעם בכמות גדולה יותר משום שהנוזלים יצאו מהר מאוד בשתן.

 

צום מועיל לכל עם ישראל!

 

זמני כניסת כיפור:

 

 

ירושלים: 18:06

 

תל אביב: 18:21

 

חיפה: 18:12

 

באר שבע: 18:23

 

 

צאת החג:

 

 

ירושלים: 19:17 | ר"ת: 19:57

 

תל אביב: 19:19 | ר"ת: 19:54

 

חיפה: 19:18 | ר"ת: 19:56

 

באר שבע: 19:19 | ר"ת: 19:57

 

 

אהבתם? תנסו גם את אלו